Zabezpieczenie przed rdzą

Rdza jest jedyną z tych rzeczy, której nie chciałby na swoim samochodzie zobaczyć żaden z kierowców. Bardzo często jednak sami przyczyniamy się do jej powstania przy okazji jakichkolwiek napraw blacharsko-lakierniczych czy modyfikacji. O czym powinniśmy pamiętać, aby uniknąć rdzy?

Fabryczne zabezpieczenie blachy

Już na samym początku należy uświadomić sobie, że każdy samochód opuszczający fabrykę jest fabrycznie zabezpieczany przed pojawieniem się rdzy. Co prawda można w tym miejscu polemizować, która marka zapewnia najlepsze fabryczne zabezpieczenie i przywoływać wiele przykładów tego, że tego typu zabezpieczenie nie jest zbyt dobre (jak chociażby Mazda 6), to jednak naruszenie fabrycznej powłoki zabezpieczającej znacznie przyśpiesza pojawienie się w tych miejscach rdzawego nalotu, który bardzo szybko przekształca się w głębokie wżery powodując konieczność interwencji blacharza. O ile są to elementy wymienialne, jak chociażby maska czy przednie błotniki, to niestanowi to większego problemu. Jeżeli jednak taka rdza pojawi się na elementach niewymienialnych (tylne błotniki) lub elementach konstrukcyjnych (progi) to problem jest znacznie większy!
Z tego też względu dokonując jakichkolwiek ingerencji w fabryczną warstwę lakieru i zabezpieczenia, chociażby przez powiększenie otworu na dolot powietrza, konieczne jest w pierwszej kolejności zabezpieczenie takiego otworu – zwłaszcza na krawędziach bardzo szybko może pojawić się rdza. Warto jednocześnie uświadomić sobie, że znacznie lepsze, nie tylko pod względem efektywności, ale również ekonomicznym jest zabezpieczanie niż późniejsze leczenie skutków występującej rdzy!

Cynk w sprayu

Jednym z najlepszych związków chemicznych do zabezpieczania gołej blachy przed pojawieniem się rdzy, jest cynk. W sklepach motoryzacyjnych, jak i we wszelkiego rodzaju lakierniach bez problemu dostaniemy cynk w sprayu, który nie tylko efektywnie zabezpieczy naszą blachę, ale również nie zrujnuje naszego portfela. Cynk w sprayu w zależności od producenta i zawartości samego cynku kupimy już od kilkunastu złotych za puszkę. Warto wybrać jednak produkt odrobinę droższy, renomowanego producenta, a przede wszystkim spojrzeć na skład – w danym preparacie powinno znajdować się przynajmniej 90% cynku!
Podsumowując, cynk w sprayu jest preparatem nie tylko tanim i skutecznym, ale również łatwo dostępnym. W ten sposób nie generujemy niepotrzebnie kolejnych kosztów związanych z zakupem, a w konsekwencji stosunkowo tanio możemy zabezpieczyć nasz pojazd przed pojawieniem się rdzy.
Profesjonalny cynk w sprayu znaleźć można w ofercie sklepu Lakiery24.com

Comments are closed.